JADILAH SI BIJAK, MELABURLAH DALAM BIDANG HARTANAH!



uPPss...

Headline dah rupa salesman aje..haha.

Tapi saya serius. Nak nasihat pembaca [blog saya yang hampeh] ni untuk melabur dalam bidang hartanah. Tak kiralah beli tanah ke, beli rumah ke, rumah kedai ke..as long as it is count as real estate.

Kenapa?

Sebab bidang ni sepatutnya dan memang selamanya selama ini tidak susut nilai. Tapi jangan la beli tanah paya, tanah lombong, tepi tebing sungai yang nak runtuh pulak ye..karang geran ada, tapi tanahnya dah jauh nun ke tengah laut..huhu sadis.

Peliknya orang kita ni, asal ada duit lebih sikit nak bergaya..bukan bergaya setakat pakai baju baru tu..tukar kereta baru..

Saya bagi contoh kereta sebagai satu cadangan yang paling obvious.
Yelah, naik pangkat cepat2 jual kereta sedia ada pastu gi loan kereta baru yang lebih BESAR. Hehe...
Boleh aje..tak kisah terpulang anda la..tapi apa ertinya gaji makin tambah tapi komitment bulanan juga akan turut bertambah..kan? kan?

Pastu bilanya nak ada extra cash in hand kalau duk pegang etika lagutu?

Even yang dah ada kereta cash pon, kalut eh nak tukat rim sukan la, cat badan la..bla bla bla..tak lalu nak taip banyak sangat..hehe

Sayang le duit tu..bukan sayang suh cium2 peluk ketat2..tapi investla kepada yang lebih bermanfaat..setel hutang yang mana ada ke..atau UPkan duit saku mak ayah ke..tabung haji, cecepat daftar haji tu..bagusnya..

Terpulangla macam mana, sebab banyak sangat cara yang lebih bermanfaat nak tulis malas. HAHAHA..


kbye. ;P

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...